fredag 3 februari 2012

Torsdag!

Igår var det torsdag och dags för ridlektion igen!

Var inte alls lika nervös den här gången...

Kom dit och såg på listan att jag skulle ha en häst som hette Prins, gick ut i stallet och läste på namnskyltarna och hittade en box det stod Prins på med en häst i.
Öppnade dörren och gick in för att hälsa, lägger märke till att hästen i själva verket är en ponny och jag börjar fundera hur ridläraren har tänkt nu, jag är ju både lång och har en väldigt stadig kroppsbyggnad, men ponnyn var ju ganska rejäl så jag tänkte att den håller nog nog för mig i 50 min...
Började borsta och muta med lite morötter knallade iväg till sadelkammaren för att hämta sadel och träns när jag upptäckte att sadel och tränshängrana var tomma, så då gick det upp ett ljus för mig att jag skulle nog inte rida på den där lilla hästen som stod i boxen, fick leta på en stalltjej för att fråga och mycket riktigt var det som jag anade, ponnyn i boxen var inte Prins utan en privatponny och hade bara blivit inställd i Prins box medans ägaren väntade på att få åka hem, Prins var redan i ridhuset och gick lektion...
Kan inte låta bli o fnissa åt hur folk (ridlärare & ponnyägare) hade reagerat om jag sadlat på ponnyn och knallat ut i ridhuset...

Prins var större än ponnyn men inte alls speciellt stor men ganska grov.
Tyckte han var lite svår att år att rida och det tog ett bra tag innan jag kom på hur jag skulle göra för att han skulle gå iform, men på slutet fick jag till det så då hade jag gärna ridit 30 min till...

Nu längtar jag redan till nästa torsdag, det är så kul!

Kan väl avslöja det roliga riderbjudandet som jag skrev om förra veckan även om jag inte vet till 100% om det blir av än...
Har blivit tillfrågad om jag vill följa med på en 2-dagars dressyrträning för Anna Björkman på Markebäck den 17-18 mars.
Jag får låna ett 13-årigt sto som heter Vera att rida på.
Jättekul, och jag hoppas verkligen att det blir av!

Helgshemat är ganska fullt som vanligt, imorgon blir det en tur till mormor i Stockholm som fyller år och på söndag blir det hösilagehämtning, kalas för Jerrys bror och Årsmöte (KRT).

Nästa helg blir en utställningshelg med många mil i bilen...
Topia ska visas i Axvall (Skara) på lördag och Alexander ska visas i Norrköping på söndagen.
Hoppas det inte blir riktigt lika kallt som det är nu, även om hästarna visas i ridhus så är man ju ute mycket...

3 kommentarer:

  1. Hahaha ja skrattar ihjäl mig faan va roligt det där med ponnyn :D Inte visste jag att du kommer på "vårat" årsmöte :) Va kul då ses vi där :D Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, ja det kunde blivit riktigt tokigt med den där ponnyn, gissar på att ägaren inte skulle blivit så glad...
      Jo jag är medlem i KRT nu, Lillette har "värvat" mig :)
      Ses på söndag!

      Radera
  2. Haha ja berätta för mamma och hon skratt hon med. Duktig Lillette är ;) Absolut vi ses där :)

    SvaraRadera