fredag 17 februari 2012

Ridlektionen!

Igår var det torsdag igen, och torsdag = ridlektion!

Gårdagens kompanjon hette Mc Cloud, men är mer känd som Clabbe.



Clabbe var en rejäl kille med mycket spring i benen, en superstel högersida och en överrörlig vänstersida.

Så det var inte så lätt at få ordning på allt och få han att göra som jag tänkte...

Är helt förundrad över den där högersidan, hur kan den vara så stel/spänd och oböjbar...

Nåväl, jag kämpade på och stundtals gick det bra med sen var det som att han kom på att hjälp jag böjer ju mig åt höger, nu spänner jag mig lite igen...

Det är hur som helst jättekul att få rida olika hästar & nyttigt att få lite "problem" att jobba med på lektionerna, skulle nog inte vara lika roligt om allt gick bra hela tiden...


Nästa vecka är det hoppning, det ska bli spännande!


På söndag ska jag rida igen, då ska jag prova Vera för första gången, det ska bli spännande och att vi kommer överrens så vi kan åka iväg till Markebäck på träningshelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar