tisdag 14 februari 2012

Alexander i Norrköping.

Nu ska jag äntligen uppdatera med Alexanders resultat från i söndags!

Han fick 37 poäng och en silverrosset och eftersom han var ensam i sin klass så blev han klassvinnare!

Domaren skrev såhär i protokollet.
TYP:
God rastyp. Betyg 8.
HUVUD; HALS; BÅL & KORS:
Vackert huvud, kort grov hals, välliggande bog, stark rygg och kors. Betyg 7.
EXTREMITETER & deras KORREKTHET:
Välbenad från sidan, tät och tåvid fram. Betyg 7.
Röresle i SKRITT:
Taktmässig. Betyg 8.
Rörelse TRAV:
Kort och markbunden. Betyg 7.

Alexander var inte på sitt bästa humör i söndags, det märkte jag direkt när jag lastade ut han ur transporten, han var lugn och alldeles för snäll...
När jag började promenera runt med honom var han loj och när vi skulle trava så joggade han knappt (han brukar ju alltid tävla med den som leder honom). Jag misstänker att han var kissnödig, han ställde upp sig som för att kissa flera gånger med gjorde det aldrig, kanske berodde lojheten på det eller så ville han helt enkelt inte vara på utställning.

Vi får hoppas han är på bättre humör den 3.e när det är utställning Kristinehamn.

Men en sak gjorde han som var så gulligt, när det var dags att välja pris från prisbordet så tyckte han att vi skulle ta något till Conda eftersom hon inte kan åka ut själv på utställningar och få fina rosetter.

Jag tyckte det var en bra idé så vi valde ett par röda benlindor med glitter.


Conda blev jätteglad för presenten och ville ha på sig dom direkt, vilket hon givetvis fick.

Han är allt bra snäll o go den där lilla busen ibland !

2 kommentarer:

  1. Grattis igen :)
    Han är för gullig :)
    Vad snygg Conda blev :)

    SvaraRadera