torsdag 23 februari 2012

Onsdagsfynd!

Usch vilket skräpväder det var igår, hästarna fick komma in direkt när jag kom hem ifrån jobbet, det uppskattades (men det kanske var mest för att det fanns mat i boxarna)…

 

Jag själv åkte en sväng till Degerfors och fick lite gofika, det var längesen jag fick det men det var lika got som vanligt.

På hemvägen stannade jag till på Ica, jag hade slut på både shampoo, balsam, handcreme, lotion och deo så jag var verkligen tvungen att åka dit själv denna gång, annars är det mest Jerry som handlar nuförtiden…

Hittade hur som helst resq shampoo & balsam för 20 kr flaskan, det var ju jättebilligt så jag köpte 10 flaskor, det lär räcka resten av året…

 

 

På hemvägen stannade jag till på Frödings och hämtade ut min nya ridbyxor som jag råkat klicka hem på en rea på nätet, det är riktiga finridbyxor.

Provade dom när jag kom hem och det var supersköna sånär som på en söm som satt på vaden, den var oelastisk så den skar nästan in i vaden när jag spände den. Vet inte vad det är med mina vader men de har varit jättestora i några dagar nu, ska prova byxorna igen om nån dag och se om det känns bättre, gör det inte det så får jag skicka tillbaks dom, ridbyxor som bara ligger i garderoben har jag redan alldeles för många av.

 

 

Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle ut och motionera Alexander VARJE dag fram till utställningen, men igår sprack det, vädret var ju så jäkla dåligt och det var blankis överallt så han fick helt enkelt vila.

Det tyckte han säkert va skönt, det är ju inte  bra om han blir överansträngd, hi hi ha ha.

 

Idag är det hopplektion på ridskolan, har funderat länge på när jag hoppade senast men jag kan inte komma ihåg det, har ju inte gjort det sen jag flyttade från Botorp och det gjorde jag i februari 2006.

Hoppas det går bra, men det gör det nog, jag får knipa med knäna och hålla i manen!

2 kommentarer:

  1. Du stora vader? Yeah right! :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi hi, det är ju inga 50 cm vader, men de är större än de brukar (svullna), har t.o.m fått rand efter stallstövlarna...

      Radera