fredag 10 februari 2012

Ridlektionen!




Glömde ju rapportera om ridlektionen igår...


Jag fick rida samma häst som gången innan, nämligen Prins.


Egentligen vill jag inte rida samma häst flera gånger i rad men eftersom jag tyckte han var så svår förra gången så var det kanske bra ändå...


Men den här gången gick det mycket bättre, jag kunde i stort sett fortsätta där jag slutade sist, trevligt!


Gårdagens övning var skänkelvikningar, från medellinjen till spåret och sen in till medellinjen igen, lite tvärtom mot vad jag brukar rida när jag rider själv... Det gick bra åt höger med både Prins och jag har vänster som den svårs sidan så där blev det lite pannkaka ibland, men tillslut fick vi till det oxå.


En sak som är lite fränt med Prins är att han är verkligen en riktig ridskolehäst, när ridläraren säger trav så börjar han trava, och när hon säger sakta av så gör han det direkt, samma sak med galoppen så då gäller det att hänga med...


Nästa gång hoppas jag att jag får prova någon ny häst, Prins kan jag nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar