måndag 20 februari 2012

Lågt insulinvärde och inga hål i tänderna !

I lördags fick jag svar Topias blodprov, insulinvärdet var 19,1, lågt har det aldrig varit, nu minskar vi medicinen lite till och hoppas att nästa prov inte är över 30.

Karlskogas nya lördagshak är tydligen folktandvården, när jag kom dit i lördags var det överfullt, fanns inte ens sittplatser i väntrummet, och receptionen var full med folk som redan blivit undersökta och skulle betala eller boka nya tider.

Min undersökning gick bra, hade inga hål men tyvärr lite tandsten några tänder som behöver skrapas bort.
Jag kan ju tycka det hade varit bra om de gjort det en gång (det var ju lite) men det hade väl varit att jobba FÖR effektivt det gick inte.
Inte ens en ny tid kunde jag boka utan den skulle skickas hem med brev...

Startlistorna till utställningen i Kristinehamn har kommit, det är hela 6 st i Alexanders klass (inkl. hansjälv), nu måste han verkligen matchas han inte kommer sist.
Det är exakt 12 dagar kvar till uställningen och jag planerar att ut med honom VARJE dag.
Har även varit ute med honom i helgen.
I fredags var följde Jerry med och vi gick ner till krokängen, skuttade över diket vi hamnade grannens travbana, där tog jag och Alexander en liten paus medans Jerry fortsatte hemmåt, när han var ca 100m framför oss ropade han Alexander som stack iväg som en kanonkula. Väl framme hos Jerry fick han en bit knäckebröd som han tog i ett nafs innan han självmant vände om och sprang tillbaks till mig, framme hos mig tog han godiset och vände åter till Jerry, sprang han flera gånger, snacka om att motionera sig själv...
I lördags promenerade vi Veikorundan, trodde hade skulle vara lite mör i kroppen med tanke fredagens urladdning, men icke, det var full fart som vanligt.
Igår blev det promenad runt gärdet, efter lördagens regnande går det ju inte att vägen, det är rena skridskoisen. Men att gärdet där det ät lite snö och gräs är ju inga problem, kollade just eniro och ett varv runt det stora gärdet framför vårt hus är 1,8 km, Veikorundan är 2,1 km och Krokängsrundan 2,5 km.

Blev tyvärr ingen ridning Vera hos Lillette igår, var ju bara is överallt där oxå... Vi får se när vi ska göra ett nytt försök, hon kommer ikväll för att lasra Condas knän. Börjar märka en klar förbättning i knäna, nu är det inga problem att lyfta o kratsa hovarna, det gör vi varje dag och hon lyfter benen själv.
Taskig som jag är provar jag ju ibland även att lyfta högre och det går ju inte bra, men det är ju inte heller nödvändigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar