torsdag 13 januari 2011

Vardag...

Dags för att nytt inlägg, händer tyvärr inte så mycket att skriva om på vardagarna.

Helgens töväder förde verkligen inget gott med sig, blankis överallt gör att ponnysarna har jättesvårt att gå, att motionera dom är inte att tala om.
Så det har varit Conda som fått följa med o kvällsmata hästarna i grannstallet, hon har 4 brodd i varje hov så hon har inga problem med isen.
Blev lite bättre igår när det kom snö på isen så då provade jag ta med Alexander, men det gick lite sisådär...

Topia fick åka till veterinären och ta blodprov igår, är lite orolig för att värdet kommer vara lite missvisande då jag tror att hon inte fastat ordentligt, när jag kom hem så stod hon nämligen och käkade spån, misstänker att hon även petat i sig gamla halmrester...
Jag tror att insulinvärdet kommer ha ökat lite mer än vid senaste provet, tycker att hon blivit lite tjock på fel ställen av kroppen.
Men vi får hoppas på det bästa.

Idag är det tjugondag jul och Knut har namnsdag, så då ska julen dansas ut.
Men jag vill inte!
Tycker det är så mysigt när det är julpyntat den blir så ombonat på nåt vis.
Varar inte julen ända fram till Påsk?

Till påsk är det för övrigt 72 arbetsdagar kvar, fy fasen vad många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar