lördag 29 januari 2011

Jäkla Apvin...

Igår fick jag lära mig den hårda vägen varför vinflaskor är bättre än baginbox...
Vet inte hur många snack det blev med Ulrik under kvällen, för många ur som helst.

Imorse var jag lite seg när jag släppte ut hästarna, men tog Ipren och drack vatten när jag kom in sen sov jag till 11.30 och då var jag fit for fight igen!

Jerry skjutsade mig till granngården, Alexander fick en ny krubba förra helgen och nu kom jag på att han var tvungen att få en matchande vattenhink.
Behövde även köpa Mag & Tarm pulver till Topia.
Sen bar det iväg till ICA, är andra gången denna vecka som jag åker dit vrålhungrig, det är så dumt för korgen blir väldigt full och dyr då...

Efter Ica åkte vi till återvinningen och slängde tidningar och glasburkar.
Vi har ju sophämtning bara varannan vecka, ändå är vår tunna bara halvfull, ibland undrar jag om sopgubbarna undrar vart vi gör av allt skräp, fast varför skulle de gör det ???

Med detta vill jag bara säga att trots gårdagens tonårsfylla har jag faktiskt fått lite bra saker gjort idag.

Imorgon tänkte jag tvätta Alexander inför nästa veckas utställning, man vet ju aldrig hur vädret blir så jag passar på nu när det är fint och inte så kallt.
Är vädret lika fint som idag går vi nog på en långpromenad, Jerry har ont i ryggen så han behöver oxå komma ut och röra på sig...

Conda är bra i sitt ben nu, men det skedde en liten fadäs vid skopåsättningen, han slog på fel sko så nu har hon bara 2 brodd i den hoven...
Så om inte isen mirakulöst försvinner får hon ta det lite lugnt tills det är dags för omskoning vecka 6.

2 kommentarer:

  1. Du kanske borde ha resorb hemma... bra att ta när man inte festar så ofta...

    Hoppas du hade kul innan Ulrik kom och gjorde dig besök! :)

    Kom och käka bullar du, men vi är bortbjudna på mat kl.18 imorgon så innan det isf.

    SvaraRadera
  2. haha inga fel med en fjortisfylla ibland ;) De ska ja ta mig en på lördag :P

    SvaraRadera