onsdag 5 januari 2011

Rymling och rundor.

I förmiddags kom det ett sms:
-Saknar du en häst?
Jag jobbar ju men Jerry är ledig så han fick gå ut o kolla, mycket riktigt så saknades det en en liten rödhårig kille.
Han hade nämligen knallat upp till travstallet, hoppas han gjorde det av nyfikenhet och inte av hemlängtan, tänk om han inte trivs hos oss *snyft*.

Eftersom jag har så vansinnigt mycket att göra på jobbet så har jag idag mätt upp mina ridrundor, lite kul att veta hur långt man rider egentligen, inte speciellt långt skulle det visa sig.

Veikkorundan 2 km
Krokängsrundan 2,5 km
Runt Kilstabyn 5,8 km
Skogstravbanan 3,7 km (enkel) alltså 7,4 km fram och tillbaks.
Sågenrundan 6,2 km
Runt Äspedalen 7,6 /7,7 /8,0 km finns ju tre ställen på västra sidan man kan komma ut på beroende på hur långt man vill rida...

Till Tjorvens stall är det exakt 1 km, alltså blir det 2 km promenad varje kväll, inte mycket men alltid något...

Idag svänger jag nog förbi IKEA på hemvägen, nytt soffbord ska införskaffas...

2 kommentarer:

  1. Måste bara berömma den lilla odågan lite, han har faktiskt gått på högerkanten av vägen...

    SvaraRadera
  2. Klart han trivs hos er! Där blir han ju bortskämd med uppmärksamhet ;-)

    SvaraRadera