söndag 9 januari 2011

Arbete...

I morse möttes jag av den här härliga synen, all snö från stalltaket hade rasat ner framför stallet. Snön vägde verkligen bly, blev helt slut av att bara skotta fram stalldörren så jag kunde få ut hästarna.
Som tur är har vi ju supersnälla grannar, så Fredrik kom med traktorn och körde undan all snö.
Tack Snälla!

När snöröjningen var klar och transporten framskottad bar det iväg till Harry i Äspedalen för att hämta ett lass hö, idag packade vi lite bättre så vi fick in hela 75 st balar.
När vi kom hem så skulle jag slänga upp dom på loftet via luckan på gaveln, men oj vad jag är svag i armarna orkade bara knappt hälften sen fick Jerry ta över.

Conda fick en vilodag idag, det passade bra då hon fått flåsa en hel del de senaste dagarna, men lite synd då det var min sista lediga dag.
Skulle ridit runt byn imorse med Märi och Zonic, men det spöregnade och blåste så vi skippade det.
Släppte ut hästarna och gick in och tog sovmorgon istället.

Nu ska vi åka o handla sen ska det lagas matlådor, tänk om man kunde få vara ledig jämt, ingen skulle vara gladare än jag då !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar