måndag 17 januari 2011

Broddtant...

Jag går numera inte en meter utan mina broddar på skorna, det är ju svinhalt ute.
Folk kan tycka jag är töntig men jag ramlar iallafall inte...

Så har ännu en helg passerat, som vanligt alldeles för fort...

I lördags morse red jag ut med Carita och hennes häst Anita.
Conda var allt annat än på hugget, gick i slowmotion och tog inte drivning alls, fick lite mer fart på hemvägen men hon var inte som hon brukar.
Hönsmamma som jag är blev jag natuligtvis orolig och började fundera på vad som kunde vara fel, men kunde sluta oroa mig när vi kom hem.
Stackarn var ju nödig, direkt när hon kom in i boxen gjorde hon både 1:an och 2:an.

I går morse red vi ut med Märi och Zonic och då var hon som vanligt, det kändes bra.
Conda är så taskig mot Zonic hon dissar honom totalt, han vill t.ex. gärna hälsa på men hon bara ignorerar och går rakt fram.
Likadant när hon är med i stallet när vi kvällsmatar hästarna, då hälsar hon på alla hästar utom honom.
Han tilltalar henne helt enkelt inte, men artig kan man ju vara ändå tycker jag.
Ja, djur är allt bra roliga !

Nu är julen utstädad i huset, utebelysningen fick däremot vara kvar, den är ju så fin!

Idag ska s60'n lämnas in på verktad i Åtorp, jättebra verkstad med väldigt dåligt läge...
Men den ska bara servas så den blir förhoppningsvis klar på en dag.

Sen fick jag just sms från JYSK att de nya fåtöljerna till Jerrys rum har kommit.
Jag antar att han är sugen på att hämta dom så fort som möjligt.

Finns alltså lite att pyssla på kvällarna den här veckan oxå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar