måndag 9 januari 2012

Ridskola !

Igår när jag stod o mockade fick jag en idé, jag tror jag ska börja rida på ridskolan igen.
Conda är ju som ni vet dålig i sina knän, osäkert hur bra hon kommer bli, och även om hon blir bra så kommer hon bara hålla för lättare ridning då orsaken till hennes onda (pålagringarna) inte kommer försvinna...
Då är det ju perfekt för mig att 1 kväll i veckan få åka iväg och bara sadla en häst och gå ut o rida i ett varmt o skönt ridhus med både lampor och mjukt underlag.
Har inte ridit i ett ridhus sen hösten 2005, och har inte heller ridit nån annan häst än Conda på säket 8 år...
Nej det här måste jag kolla upp snarast, hoppas de har plats för mig i nån grupp sent på kvällen och att det inte är för dyrt förstås...

5 kommentarer:

  1. åh jag vill också med ju.....

    men det blir nog för dyrt just nu..

    SvaraRadera
  2. Men det skulle ju vara jättekul om vi kunde rida tillsammans!
    Ska kolla vad det kostar...
    Annars kan du ta min plats de veckor jag jobbar kväll!

    SvaraRadera
  3. åh va roligt=) Alice o hennes kompis Julia ska ev börja rida nu=)(( om hon vill o så men vi får se)) sen kan hon komma o sitta på era små=)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, Alice på ridskola, det tror jag på när jag ser det, hon som inte ens törs kasta in morötter i hagen ;)

    SvaraRadera
  5. de e därför ja lurar dit henne me en kompis=)

    SvaraRadera