lördag 7 januari 2012

Lite nytta...

Det är allt bra trevlig med långhelger, då får man ju lite vettigt gjort...

Igår gick jag promenader med alla 3 hästarna, stökigast var Conda, oj vad irriterad jag var ett tag med det gick snabbt över, det är ju ett litet sundhetstecken att hon är pigg & glad.

Idag släppte vi över hästarna i skogshagen vid lunch, synd att jag inte hann ut med vältern innan det frös, då hade det varit lite mindre knöggligt där nu, men men de får gå försiktigt helt enkelt. De står ju ändå mest på kullen o spanar.

Medans hästarna var i skogshagen mockade jag hagen framför stallet, har inte gjort det på hela veckan så det fanns en del, fick först gå o hacka lös alla högar med spett o skyffel, sen kunde jag ösa som vanligt...

Nu ikväll har jag frostat av frysen, har väntat länge på minusgrader ute då vi har haft mer is än mat i frysen en längre tid. Men nu är det oxå fixat, skönt...

Imorgon är min plan att köra en sväng med de små och gå en promenad med Conda, hoppas med blir bra väder.

Alexander är nu anmäld till utställningen i Norrköping 12/2 och Kristinehamn 3/3, behöver komma igång och köra / promenera lite innan dess, har svårt att avgöra om han är tjock eller inte pga all päls, men det är ju aldrig fel att motionera och mager tror jag absolut inte han kommer bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar