tisdag 24 januari 2012

Renovering!

Oj vad tiden rusar iväg, helgen har passerat och det har blivit ny jobbvecka o allt.

Var så nöjd i fredags att jag inte fått någon träningsvärk efter torsdagens lektion, men det fick jag äta upp med råge på lördagen, oj oj oj vad mina lår värkte, för att inte tala om de övre magmusklerna.

Trotsade ändå smärtan och begav mig ut på 2 ponnypromenader, den ena slutade tyvärr med ett fall pga en tacklig från en busglad shettis, men jag fick bara lite blåmärken på knäna...

I söndag tog jag återigen en promenad med Alexander, denna gång gick vi ner på travbanan, när vi var allra längst ner ringde jag Jerry och bad att han skulle komma o möta oss, när han kom inom vårt syhåll så släppte jag Alexander och trodde att han skulle springa till Jerry, men han ville först inte springa ifrån mig, han småtravade bredvid mig som en liten hund, han är ju för gullig.
Efter en bit fick han syn på Jerry som ropade på honom och då drog han iväg som en kanonkula, stannde hos Jerry och fick en godis, vände sen och sprang lika fort tillbaks till mig, fick en godis och sprang till Jerry igen, sådär höll han på tills godiset var slut. Rolig ponny det där...



Vi har hittat en tapet som jag tror skulle passa bra i gröna rummet, den är svart med vita blommor och gröna blad. De gröna bladen gör att vi inte behöver byta ut det gröna mysiga golvet som ligger i rummet nu = mindre arbete. Väggarna kommer målas svarta och taket och fönstret kommer bli vitt, och sen kommer vi bara ha vita möbler i hela rummet.
Tror det kan bli snyggt...

2 kommentarer:

  1. Ja och tänk att den roliga ponnyn är eran :)
    Ni har allt tur ;) hihi!!

    Jag tror du fått han för dina synder i ungdomens glada dagar! ;)

    Tack ännu en gång för den fina blomman :)

    SvaraRadera
  2. Brukar ofta säga att "det finns inget ont som inte har något gott med sig", hade Topia tex. aldrig blivit sjuk hade ju den där lilla glada odågan aldrig hamnat hos oss.
    Vi skulle inte byta han mot nåt annat i världen...

    Och jag kan inte ha fått han för mina synder för jag har alltid varit SUPERSNÄLL :)

    SvaraRadera