fredag 20 januari 2012

Ridlektionen.



Då var första ridlektionen avklarad, var jättenervös hemma innan jag skulle iväg, har ju som sagt inte suttit på nån annan häst en Conda på många många år (typ 10).


Blev tilldelad en häst som hette Big Eagle (Biggen), det var en rejäl kille i sina bästa år och supersnäll.


Ridningen gick bra, red fel 1 gång men annars var det inga fadäser orsakade av mig.
Ridläraren tyckte jag skulle vara nöjd med min ridning, fick lite jag skulle tänka på bla. min handställning, den blir gärna lite för bred, och sen tippar jag lite framåt i övergångarna, men det tror jag själv beror på att jag blivit lite slapp i magmusklerna när jag mest ridit i skogen...


Det var hursomhelst jättekul och jättenyttigt att rida för instruktör igen, ser redan fram mot nästa lektion, tyvärr dröjer det ju 2 veckor dit då jag jobbar kväll nästa vecka och inte kan vara med, då stod hoppning på schemat så jag är ju inte jätteledsen att jag inte kan vara med, vill gärna rida några gånger till innan jag börjar hoppa.


Har faktiskt inte fått någon träningsvärk än, kanske för att jag stretchade en hel del när jag kom hem, eller så kommer träningsvärken imorgon istället.

Däremot har jag ont i rumpan, ridskolesadlarna är något hårdare än min sadel jag är van med, stenhårda närmare bestämt...
Undrar om man får ta med sig egen sadel :)

1 kommentar:

  1. Haha det skulle vara snyggt. Här kommer jag med min ridhjälm och sadel :)

    SvaraRadera