tisdag 17 januari 2012

Ny vecka!

Så har ännu en helg passerat, som jag skrivit säker 100 gånger förut så tycker jag helgerna är alldeles för korta och passerar alldeles för fort.

I lördags var det fint väder så hade jag lite uteaktiviteter, först mockade jag hagen, det är inte helt enkelt nu när det är minusgrader, får börja med att hacka lös högarna med spett och spade, sen samla ihop dom med grepen.
Bökigt som sagt men det går…
Första året mockade jag inte utan tänkte att det där tar jag till våren, vilket jag också gjorde men fy fasen vad jobbigt det var, det tog en säkert 1 månad innan jag fått rent hela hagen…
Så nu tar jag det varje helg istället, då blir det bara 1-2 kärror och det är ju inte så jobbigt…

Sen hjälptes Jerry och jag åt att plocka ner lampgranen i flaggstången, den hade ”slitit” sig i nåt av alla blåsväder och trasslat sig ”de lux”, vet inte hur länge vi höll på o trasslade ut den men det kändes som en evighet…

På eftermiddagen fick Conda sin första laserbehandling.
Det är en av mina barndomsstallvänner som utbildat sig och startat ”laserfirma”, jättekul att få träffa henne igen och prata lite gamla minnen…

Vi har gjort en intensivlaser behandling på Conda, hon har alltså blivit behandlad 3 dagar i rad, sen kommer hon behandlas 1 gång i veckan i 1-2 månader.

Något som gjorde mig jätteglad var att när jag skulle visa hur jätteont Conda har i knät när hon lyfter, så kunde jag lyfta benet mycket högre än jag kunnat förut.
De tidigare behandlingarna har alltså gett lite resultat, nu hoppas vi att laserbehandlingarna är grädden på moset som gör henne ännu bättre!

Hittils är hon är behandlad såhär: 1 gång med Cortisonsprutor (10.e Nov.), 1 gång med Cortison/hyaluronsyra sprutor (20.e Dec.) (Hyaluronsyra kallas även tuppkam), hon lindas med magnetpaddar och magnetknäskydd på nätterna och har back on track paddar och back on track knäskydd på sig i hagen på dagarna, sen har hon även fått ett nytt kosttillskott som heter Flexjoint, det innehåller en mix av ingredienser som ska vara bra för inflammerade och stela leder hos äldre hästar och nu senast 3 st laserbehandlingar.
Det är lite extra jobb och extra kostnader men det är det värt om det kan göra henne bra/bättre.

När jag var klar i stallet fick vi besök av Kamilla, Jocke & Benji, vi skulle gå en långpromenad runt Kilstabyn tänkte vi men vi kom inte så långt då vägen bakom skolan var blockerad av massa nedfällda träd. Visste att håller på att avverka massa skog alldeles i början av grusvägen (direkt efter kilstabyn) men jag trodde inte att de skulle kapa alla träd uppe på berget också…
Tycker verkligen synd om den nyinflyttade familjen som köpte ett så fint hus i skogsgläntan men som snart bor på ett kalhygge…

I söndags blev en tur till IKEA och Bauhaus, hittade en hel det snyggt, men så kostar det ju därefter och jag är ju som alla vet en liten snålove…
Vi får se hur det slutar…

1 kommentar:

  1. 22 st nyfikna men ingen som kan skriva en kul kommentar !

    SvaraRadera