fredag 8 april 2011

Snart helg!

Gud vad konstigt det förra inlägget blev, typ en tom rad mellan varje mening, ingenting jag gjort med flit hursomhelst... Nu är det snart helg igen, veckorna går faktiskt väldigt fort, snart är det påsk, sen kristinhimmerlsfärd sen semester, eller kanske inte, har inte semester förrens vecka 30 och det är ju sista veckan i juli... Funderar en hel del hur jag ska lösa det med hästarna i sommar, kommer jag våga släppa Topia på gräs, ska jag hålla det kort (vilket ger högre sockerhalt men mindre gräsmängd) eller ska jag låta växa över (vilket ger lägre sockerhalt men mer gräsmängd). Tycker mest synd om Conda som får "lida" för att de små inte ska ha så mycket gräs, hon trivdes nog bäst sommaren -06 och -07 när hon fick gå på bete dygnet runt från maj till okt. Har absolut inga planer på att byta ut några av hästarna men jag har bestämt att jag aldrig mer ska ha olika hästar. "Nästa gång" ska jag ha bara stora hästar eller bara små hästar, det skulle underlätta en hel del... Verkar som det ska bli fint väder i helgen, på min att göra lista (som jag gömmer för Jerry) står följande: Tvätt av s60'n Däckbyte och tvätt av v50'n Tvätt av alla vinterdäck (12st) Då slipper man kanske åka till däckfirma o för att få däcken balanserade fastän de i själva verket bara är fulla med grusdamm... Fortsätta mocka ur skiten i hagen. Plantera vårblommor i urnorna. Och det gamla vanliga tvättandet och städandet inomhus, det är inte klokt vad vi (jag) stökar till på en vecka. Ha dé gott!

2 kommentarer:

  1. Vad händer med inläggen, nu är det helt plötsligt inga mellanrum alls.
    Nej jag får byta tillbaks till gamla mobilen igen så jag kan skicka inläggen därifrån...

    SvaraRadera
  2. Du har alltid varit duktig på att stöka till ;)

    SvaraRadera