tisdag 5 april 2011


Gud vad skönt det är när det är ljust länge nuförtiden, man få så mycket gjort.


I söndags släppte jag ut hästarna lite efter 6, sen gick jag in och sov till 9.

Då gick jag upp, tog en macka sen cyklade jag till grannarna och mockade lite boxar och kelade med shettisarna.

Åkte sen hem igen och fixade mitt eget stall och började mocka ur skiten i hagen framför stallet. Det är ett evighetsjobb kan jag meddela...


Red sen en sväng på Conda, fick efter det besök av tjejen som jag köpte henne av för snart 10 år sedan.

Det var kul och träffa henne igen och hon tyckte det var kul att träffa Conda.

Alexander visade sin bästa sida och bet i allas skor, byxor, jackor och handskar.

Passade även på att jaga Maddes dotter Lovisa runt i hagen, han tyckte nog det var kul med nån i sin egen storlek...


Igår kom änligen de nya regntäckena som jag beställde för snart en månad sen, de var jättefina, kommer blir så tjusigt i hagen när alla 3 har likadana täcken.


Tyvärr kunde jag inte prova dom igår då hästarna skitat ner sig nåt så in i nordens.

Det började när jag kom hem från jobbet, då fick alla 3 tokfanatt i hagen (inte för att jag kom hem, det var bara ett sammanträffande) de galopperade runt, brallade, bockade och slog bakuter, till och med Topia busade.

När de sen lugnade ner sig så kliade det väl i den tjocka pälsen så de lade sig alla och rullade i den bötaste delen av hagen, nice!


När jag några timmar senare gick ner för att fixa i stallet såg jag att det stod älgar bakom huset. Det såg hästarna oxå och rodeon var i full gång igen.

När älgarna gått och hästarna lugnt ner sig så rullade de sig igen, det vara bara att plocka fram vattenslangen och duscha så mycket som gick på alla 3.


Så att prova några nya fina rena täcken var det aldrig tal om...


Imorse när jag kom ner i stallet var tackluckan stängd (den står öppen nuförtiden) och det låg massa halm på stallgången.

Oj vad tankarna for runt i huvet på mig innan jag kom upp på loftet och såg att Xerxes (jag utgår ifrån att det är han) försökt att hoppa upp på höbalarna men tydligen var de inte stabila nog för han lyckades välta ner allihopa inkl luckan.

Osmidig katt eller dåligt staplade balar, det finns ju alltid 2 sätt att se på saker o ting...


Hovslagaren var även hemma imorse, så nu har alla hästar snygga fötter igen.

Alexander stod still som ett ljus hela verkningen, ibland gör han mig faktiskt lite stolt.


Nej nu kanske jag ska jobba lite, blir en kort arbetsdag idag men det gillar jag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar