måndag 18 april 2011

Glad Påsk!

Ja då var det ny vecka igen, en lite kortare som tur är.

Helgen har varit lugn och skön men lite dåligt planerad, hästarna fick ingen motion varken lördag eller söndag fastän jag var hemma hela dagen, dåligt.

I fredags däremot var jag duktig och gick hela 3 promenader, 2 korta och en lång. Allt var som det brukar, fuxarna ilade på i ett rasande tempo och Conda såg spöken.

I Lördag släppte jag över dom i skogshagen igen, det är fortfarande lite blöt på sina ställen men ändå mycket bättre än vad det varit.
Hästarna tyckte hursomhelst det var jättekul och busade hejvilt, det alltid lika kul att se.

Hämtade sen ett lass hö, gick väldigt mycket lättare att få upp det på skullen när man var 2, tror det tog en timme allt som allt. Tyvärr var det sista lasset jag kunde hämta så nu blir det till att snåla.
Har ju lite hösilage jag kan dryga ut med men det tål ju tyvärr inte Topia, hon blir jättedålig i magen av det.

Igår mockade jag äntligen ur den sista skiten ur hagen framför stallet, sen slog jag ner stolparna som tjälen tryckt upp samt oljade in dom med träolja, kanske lite överambitiöst men fint blev det…
En del stolpar målades även med ”Crib stop” då en liten kille sett hur travhästarna brukar göra, härmat dom och sen även lärt de gamla tanterna…
Men nu hoppas jag de gnagt färdigt.

Båda bilarna har nu fått på sommarsulorna och blev även rentvättade, upptäckte tyvärr jättestora skrapmärken i fronten på V50’n, vet inte vad som kan ha hänt. Trodde först att det blev när jag gled in i porten på Maxi i vintras, men märkena är på fel sida, fult är det men det är bara att gilla läget, kostar inte på den någon omlackering nu när den troligtvis snart ska bytas ut. Det kan bilfirman fixa själva.

Imorgon jobbar jag kväll, det har jag verkligen ingenting emot när det är så härligt soliga dagar, har massa planer men som vanligt får jag väl bara gjort knappt hälften.

På Torsdag blir det Påskmiddag hos svärmor i Valåsen och på lördag Påskmat i Degerfors.
Å vad jag gillar att inte behöva laga mat själv!

1 kommentar:

  1. Kan du inte köpa hö av Gunnar eller är det för kraftigt ? Måste komma ut och hälsa på er nån helg :) Kramar

    SvaraRadera