måndag 11 april 2011

Ny vecka igen...

Så var ännu en helg avklarad, alldeles för fort som vanligt…
Började bra redan i fredags kväll när jag fick Topias provsvar från veterinären.
26,5 låg det på denna gång, normalvärde är ju 30 så det var ju jättebra.
Har ju varit lite orolig då jag läst om många IR-hästar var värden ”skenat” nu vid årstidsomslaget, men jag kan som sagt ta det lugnt att tag till, (i alla fall tills gräset kommer)…

Lördagen började med en lagom liten sovmorgon till nio (släppte iofs ut hästarna som vanligt vid 06.30). Efter frukost åkte vi till Helmia och provkörde Ford Kuga igen, och nu har vi bestämt att det inte en sån, den är alldeles för högljudd och svajig… Så nu är vi tillbaks på ruta ett igen, funderar på att testa Audi, de finns både som diesel och med fyrhjulsdrift…

När vi kom hem igen så planterade jag vårblommor i urnorna därefter fick jag mina nya stalldörrar levererade, de var jättefina, nu ska vi bara ha tid att sätta in dom också, men det behöver ju inte vara klart förrens till vintern…

Igår kom vårpyromanen fram, provade att elda torrt gräs men blev snabbt varse att det blåste för mycket för det, oj vilket fart det var på elden, tur jag hade förberett och tagit fram vattenslangen…
Fick elda ris på ”vanliga” eldningsplatsen istället och det gick ju lika bra det.

På kvällen gick vi promenader med hästarna, först Topia sen tog vi Conda och Alexander tillsammans. Oj vad pigga alla var!

Topia är den som har minst problem med att stå själv i stallet, därför tog vi henne först.
Snart ska hon få gå i vagnen igen, det har hon inte gjort sen 25.e januari 2010.
Men jag ska promenera med henne i nån vecka först då jag vet att hon har svårt att ta det lugnt med vagnen bakpå och jag vill inte hon ska överanstränga sig.
Sen är ju tanken att Alexander också ska få gå i vagn igen, han är väl körd ca 10 gånger innan med lite varierade resultat.
Men jag tror och hoppas att det kommer gå bra, problemet blir väl kanske att få stopp på honom…

1 kommentar: