torsdag 14 april 2011

Härliga vår !


Oj vad dagarna flyger iväg.
I måndags skrittade jag och Conda runt krokängen, är ju så underbart när det är ljust så länge på kvällen.
Red iväg 20.30 och hann precis runt innan det blev mörkt.
I tisdags gick jag, Alexander, Carita och Primadonna på långpromenad runt Kilstabyn.
Jättetrevligt med promenadsällskap tyckte både jag och Alexander, det blir lite långtråkigt när man promenerar med hästarna ensam.

När jag kom hem, bytte jag häst och promenerade Veikkorundan med Conda.
Topia fick vila då hon är lite tjock i halsen.
Hoppas det bara är tillfälligt annars för jag ringa vet och be att få lite medicin.

Promenerade alltså ca 8 km i tisdags kväll, det kändes i kroppen onsdagsmorgon vill jag lova. Ingen träningsvärk men jag var stel i hela kroppen, det trodde jag inte man blev av att bara promenera, men det är väl bara att inse att jag börjar bli gammal…
Tror Alexander också hade lite känningar i kroppen då han låg och sov i hagen på fm och var väldigt snäll och beskedlig hela kvällen…

Igår blev det en tur till Marieberg, införskaffade mig nya studsiga promenadskor, hoppas nu på mindre stelhet efter nästa promenad.
För tror ni inte att det är så att stela skor = stel kropp och mjuka skor = mjuk kropp, det tror jag stenhårt på!

Idag vankas det kvällskalas då Jocke fyller år. Han fyller egentligen den 16:e men jag tror varje år att det är det 14:e, nu gör dom det ju inte lättare för mig att komma ihåg rätt datum när de lägger kalaset den 14:e fastän det är den 16:e han fyller. Ja ja det blev lite rörigt, men systeryster är alltid snäll och meddelar i god tid när det ska vara kalas och vad han önskar sig, sånt uppskattas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar