lördag 18 december 2010

Idag är jag grinig, ha ha...


Nejdå så farligt är det inte, men lite irriterad blir jag när ingenting bara kan flyta på och gå lite smidigt...

Har ju kommit massor med snö igen, varför är alla snöskyfflar så korta i skaften?
Efter 10 minuters skottande har ju min rygg nästan gått av, är det bara jag som har problem med detta ???
Förra året byggde jag mig en egen skyffel i rätt längd, men nu har bladet på den blivit utslitet så den glider inte, tänkte köpa ett nytt blad att sätta på men då läser jag i tidningen idag att snöskyfflarna är slut i hela stan, typiskt.

Har fått låna en snöslunga, skulle starta den idag och vad tror ni händer, snöret går av på andra rycket såklart.
Bara att släpa upp den till huset och ställa den i duschen, får försöka montera isär den när den tinat, annars lyckas vi väl ha sönder plastkåpan.
Plogen på fyrhjulingen är inte monterad så den kan jag inte heller använda, det fattas sprintar som trillade av förra vintern, och jag är ganska säker på att de inte kom fram när snön smälte och igen (jag) har väl tänkt på att fixa nya.

Det finns nu inget annat alternativ än att skotta dessa 300 kvm med en för kort sköskyffel och en liten snösläde oxå den med för korta skaklar.

Igår tänkte jag att jag skulle fixa en julgran.
Åkte till Bauhaus där jag köpt de fina kungsgranarna de senaste 2 åren.
Men oj vad de hade höjt priserna, 199 för granar 110-150cm, 399 för 150-175cm och 499 för 175-240cm. Snål som jag är åkte jag hem utan gran.
Försöker övertala Jerry att jag ska få sätta upp den fina röda plastgranen, det går sådär...
Egentligen kan vi ju strunta helt i år då vi ändå inte ska vara hemma på julafton, men lite speciell stämning blir det ju ändå med gran, vi får se hur det slutar...

Igårkväll var jag själv hemma så då passade jag på att slå in alla paket, oj vilken tid det tar, men det är alltid lika roligt.

Vilka fina bilder det för övrigt blir med "nya" mobilen, helt värdelösa är dom, knappt ingen färg och blixt vad är det.
Men man få väl vad man betalar för helt enkelt, känns inte som den blir speciellt långvarig...

Nej nu får jag klä på mig och gå ut igen, lika bra att börja skotta.

Ha en skön helg!

2 kommentarer:

  1. Skriv snöskyffel med långt skaft på önskelistan till tomten

    SvaraRadera
  2. Det var inget muntert inlägg.... Jag har inga problem med skaftlängden på skyfflar men däremot på greparna ;-) Men det har vi ju fixat till som du märkt :-)
    Hoppas inte ryggen har gått av på dig..
    / Carita

    SvaraRadera