tisdag 22 september 2009

Höstrusk.

Ja idag ver det verkligen ruskväder ute.

I helgen hade vi besök av en björn hemma, såg den tyvärr inte med egna ögon.
Märkte bara att hästarna sprang omkring i hagen, men eftersom Conda ser spöken mer eller minder jämt så brydde jag mig inte speciellt mycket om det. 5 min senare plingade det på dörren då var det min arbetskamrat som talade om att det stod en Björn i dungen där jag har hästhagen.
Stackars hästar inte undra på att de var uppjagade.
Vi skyndade oss ut för att spana men björnen hade redan traskat vidare, Jerry ville följa efter men det satte jag stopp för...
Hoppas björnen tyckte att det var ett tråkigt ställe så han inte kommer tillbaks på länge...

Min kära häst Conda blir bara påhittigare och påhittigare, igår hade hon kommit på att man kan dra upp hagstolparna ur marken och sen dra dom längs tråden.
Kunde inte förstå vad som hänt med stolparna när jag kom till hagen, men när jag såg bitmärkena på toppen förstod jag vem den skyldige var.
Stolparna är nämligen 155cm höga och så högt når inte Topia.

Sofia ha erkänt på sin blogg att hon oxå blev sjösjuk i fredags, men att hon höll god min för att jag och Robban var så dåliga.
Kort sagt var det nog sjögång utöver normalt, så förhoppningvis kanske jag inte är så allergisk som jag trott...

I helgen önskar jag att vi kan göra ett sista ryck på altanen, underdelen ska kläs in och staketet fixas.
Stallet målade jag klart igår, klart kanske man inte kan säga när hela baksidan är kvar, men det är färdigmålat för i år har jag bestämt...
Sen är det bara hängrännorna kvar som behöver rensas och riktas, sen kan vi ta vintervila med gott samvete...
Då blir Jerry glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar