fredag 18 september 2009

Allergi?


Såhär fint låg vattnet när vi kom in i hamnen. Det var tvärt emot vad det gjorde ute på det öppna vattet, där gick det det meterhöga vågor, vissa ännu större vilket resulterade i en hel del gungning och vad tror ni hände med mig då?
Jo jag kräktes förstås, helt sjukt att man vid 29 års ålder helt plötsligt ska bli allergisk mot sjön. Nej jag vägrar, till våren ska jag ut o segla igen och kryssa till åland om det så ska behövas för att jag ska vänja mig vid vågor.
Trots mitt lilla illamående hade vi ändå en fantastisk segling, bra vind o solsken, tack Sofia för att du tog mig med!
Blev en dyr resa till båten för farbror polisen stod i buskaget o sköt på mig där vägen äntligen blev 2 filig så jag kunde köra om alla lastbilar, när jag kom förbi var det bara o svänga in på P-fickan o kvittera ut böteslappen. 2000 spänn kostar det att köra 119 på 100 väg...

1 kommentar:

  1. Det var superkul att du var med ut!! Vi hade dessutom aldrig klarat kryssen om inte du hade varit med och lärt Robban hur det går till!

    O tack för mackorna!! Såååå goda!!

    SvaraRadera