söndag 25 mars 2012

Utflyktshelg!

Igår gjorde jag och Carita en utflykt till Närke.
Började med att besöka fölstona i Fjugesta därefter blev det en liten felkörning som gjorde att vi hamnade i Kumla istf Hallsberg men tillslut kom vi fram till hästshoppen som hade utförsäljning.
Jag behöver ju egentligen inte köpa några hästsaker då jag har mer än tillräckligt, men det blev iallafall ett bett med äppelsmak till Alexander, nummerlapp med kardborre och en munkorg.

På eftermiddagen bestämde jag att jag skulle gå på promenad med alla hästarna (fast en i taget) i det fina vädret. Men det blev inte som jag tänkt mig, på den första promenaden (med Conda) halkade jag på den blöta och sönderkörda skogsvägen och ramlade och sträckte nacken på nåt märkligt vis, så nu har jag jätte ont o nacken och skulderbladet. Några fler promenader blev det inte.

Idag hade jag tänkt att plantera vårblommor i urnorna ute samt mocka och sladda hagen, men eftersom jag har ont så åker jag på en utflykt istället.

Både Caritas häst Runaway Rick och Malins häst Gateruds Polyezter startar lunchtrav på Färjestad idag, så jag åker dit och hejar!

Skiten i hagen ligger med all säkerhet kvar tills jag kommer hem, och då mår jag säkert bättre när jag fått varit ute och rört på mig lite i det fina vädret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar