fredag 9 mars 2012

Host, host, snörvel, snörvel...

Ja det var en envis förkylning till att sitta i länge, nu har jag hostat och snörvlat i över en vecka. Imorse var jag helt säker på att det var lördagsmorgon, så jag snoozade några extra gånger o tänkte att hästarna behöver inte komma ut såhär tidigt, sen låg jag o funderade, är det verkligen lördag idag, var det fredag igår? Jag åt ju pannkakor på jobbet igår, det brukar ju vara på torsdagar, kom sen på att det bara var fredag idag och då kan man säga att jag fick lite bråttom, men jag var på jobbet 07.24 i alla fall…

Vid 10 fick jag sms från Jerry, då hade han hittat Alexander betandes på gärdet, jag tog in batteriet till strömaggregatet för laddning för typ en månad sen och det har bara inte blivit av att det kommit tillbaks på plats igen, slarvigt av mig och väl utnyttjat av Alexander (som vanligt när jag missar något).

Imorgon är det Topias tur att åka på utställning, den här gången ska vi till Kumla, avresan är planerad till 09.00, det är 2 timmar och 20 minuter innan preliminär visningstid, förhoppningsvis hinner jag fram i tid denna gång…

Övrig helgplaner är att tvätta V’50n, den ska in på verkstad på tisdag, gud vad det är tråkigt med bilar som går sönder hela tiden, det här gången är det ett hjullager som gått sönder. Sen tänkte vi försöka sälja den innan den går sönder igen, hoppas vi kan få iaf 75000 för den, det är hälften av vad jag gav för den 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar