tisdag 20 mars 2012

Ingen träningsvärk...

 

 

 

Då var den sista inplanerade helgaktiviteten avklarad.

Spenderade hela helgen på Markebäcks gård utanför Askersund, red 2 ridpass på den lånade hästen ”Vera” (Riviera Red E) för instruktören Anna Björkman.

Jag hade ju bara ridit Vera 2 ggr innan denna helg så det var verkligen kul och framförallt nyttigt att få hjälp av en instruktör, det var en hel del polletter som trillade ner och som gjorde att jag fick lite bättre ordning på hästen.

 

Det märkliga är att jag ännu inte fått nån träningvärk, från att inte ha ridit alls på 2 veckor (jobbade kväll + inställd lektion på ridskolan) till att rida 3 pass på 4 dagar (tors, lör,sön) så borde det väl kännas i kroppen???

Antingen är jag väl otroligt vältränad, eller så mesrider jag och inte tar i ordentligt, men jag tycker det är konstigt då jag kände mig trött redan efter framridningen och funderade på hur sjutton jag skulle orka rida 45 min till…

Jag får väl vänta och se hur det blir, kanske känner jag av det när jag sitter upp på ridskolan på torsdag kväll.

 

Nu är det inte så mycket helgaktivitetr inplanerade framöver, bara Jerry som fyller år nästa helg och helgen efter det är det påsk, då tänkte vi ev. åka hemifrån några dagar om vi får hästvakt…

 

Har inga inplanerade utställningar under våren (dåligt utbud), utan de jag tänkt åka på härnäst är:

Falun 15/7 Alexander

Kumla 5/8 Alexander och Topia

Karlstad 25/8 Alexander

Kolsva 8/9 Alexander

 

Tyvärr är det väldigt få russutställningar inom rimligt avstånd, så Topia får inte så många utflykter i år…

 

Vi har påbörjat vår renovering av gästrummet, taket är målat 1 gång och fönstret har jag hunnit med 2 ggr med grundfärg och 1 gång med lackfärg, men det behövs en omgång till med lackfärgen, är så himla tråkigt att allt furu måste målas 4 ggr för att det ska bli bra.

Det kommer bli jättefint när det är färdigt tror jag, med det kommer ta lite tid då dygnen tyvärr bara har 24 timmar och jag vill sova minst 6 helst 8 av dom…

9 kommentarer:

  1. Jag är ledig över påsk så säg till om du behöver hjälp med pållarna :)

    SvaraRadera
  2. Falun!!! Då måste vi ses!! Ni kan ju bo här om det är flera dagar. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste vi verkligen!!!

      Radera
  3. Topia skulle ju ställas ut i Varberg sa dom när vi var i Axvall,
    vad hände med det ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björketorp var oxå den 25.e augusti, hade varit kul att åka på den, de lockade ju med så fina priser, men det är ju så himla långt...

      Radera
  4. Ja ställer oxå gärna upp med hästarna men de vet du ju de kan du ta för givet :)) //sofie

    SvaraRadera
  5. Och jag tar för givet att du vet att jag finns ;)

    SvaraRadera