lördag 29 maj 2010

Grävning...


Var ett tag sen jag skrev sist, huset är numera varmt o skönt, elpatronen i pannan var avslagen så det var inte så konstigt att den inte orkade med att värma upp annat än varmvattnet.
Igår red jag lektion igen och jag har faktiskt lite träningsvärk idag.
Conda var jätteduktig, hon fixade bla förvänd galopp på fyrkanten åt båda hållen fastän vi inte ridit det på över 4 år.
Idag var jag ute o grävde rent i lannet, har en påse potatis som fått spröt som jag tänkte plantera, men tydligen trivs inte potatis i lerjord så det är nog inte lönt att prova. Lerjord är ju det enda vi har här...
På kvällen var jag caddie åt J när han grävde lite på golfbanan, nejdå han var duktig som vanligt...
Topia är halt igen, jag ber till gud att det ska vara en hovböld och inte fång igen. Grannen har varit här o satt på en sko med sula som förhoppningsvis ska skydda lite. Hon får stå inne imorgon om inget mirakel sker inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar