onsdag 2 juni 2010

Inte en tår på 40 timmar...

I söndags åkte vi en tur till Tvidobbeln och överraskade på mors dag, glömde ju bort hennes födelsedag så en blomma o ett besök på mors dag kändes nödvändigt.
Men det var första o sista gången vi åkte över dagen, 3 timmar i bil åt varje håll blir segt…

Fick Topias provsvar från Strömsholm i måndags, det var inte så positiva besked.
Hon har inte Cushings men är insulinresistent.
Nomalt insulinvärde för häst är 30 (vet inte vad mäts i för enhet) Topia hade 125.
Provet togs 22/4 dvs innan gräsperiden började, troligen har hon ett ännu högre värde nu…
Eftersom hon nu blivit halt igen så var min 1:a tanke att nu får hon vandra vidare till de evigt gröna ängarna, men när jag samlat mig lite och funderat vidare så kom jag fram till att vi ska prova och ge henne medicin.
Kanske hjälper det, kanske inte, men då vet jag i alla fall att vi gjort allt vi kan för att få henne bra.
Det tråkigaste är ju att hon inte kan gå med de andra hästarna o äta gräs, hon kommer att få gå bredvid i nedbetad hage, förutsatt att hon slutar halta förstås…

Hittade denna bild på jobbdatorn, det är tagen sommaren -08, hade hon fått fång den sommaren hade jag inte blivit förvånad, men istället kom det 2 år senare mitt i vintern…

1 kommentar:

  1. Nej jag tror jag får köpa en ny mobil, så du kan få min och få lite fart på bloggen här...! ;)
    Eller köp dig en ny mobil!!

    SvaraRadera