onsdag 16 mars 2011

Nörd...

Jag har verkligen blivit en utställningsnörd...

Den 28: maj åker vi till Malmköping, den 21/8 blir det Örebro och den 27/8 Karlstad.

Har även beställt ett handsytt visiningsträns med kedja.
Som det på bilden fast i vitt och med silverspännen och silverkedja.
Tror att det kan vara bra med kedja för säkerhetens skull, är väldigt pinsamt att tappa sin ponny i visningsringen, jag vet...

Gud vad skönt det är nu när det är ljust så länge på kvällarna, igår kom jag hem vid 17 som vanligt, tog min powernap och gick sen direkt ut i stallet.

Blev lite knas när jag skulle ta in bara Conda från hagen, 1 st ponny (Topia) ville oxå med och tryckte sig därför igenom staketet, och travade sen omkring på vägen...

Hade detta inte hänt hade jag hunnit rida hela Veikkorundan innan det blev mörkt, nu hann jag bara till postlådan...

Men jag ska göra ett nytt försök idag. Conda var jättepigg och glad och det var så skönt att bara rida i ridbyxor, hade nästan glömt vilken skön sadel jag har. Man känner ju inte sånt så väl med långkalsonger, fleecefodrade ridbyxor och thermobyxor.

Vore bra om jag även kunde hinna ut på promenad med ponnierna oxå. Tycker Topia tjockat till sig bara senaste veckan och Alexander är rastlös. Har iofs läst att metaboliska störningar typ insulinresistens kan förvärras på våren, blodprov ska tas den 6/4 för säkerhets skull.

1 kommentar: