lördag 19 mars 2011

Biltest.


Idag har jag som sagt varit och provkört en Ford Kuga.
Den motsvarade min förväntningar väl.
Det första jag gjorde var att köra hem och prova om den fick plats i garaget, köper vi en bil för 200' vill man ju att den ska gå in i garaget...
Det gjorde den men radioantennen skrapade i porten, det är ju inget problem när man kör in men det är ju värre när man ska backa ut, då fastnar den.
Sen provade jag att köra igenom snövallen vid infarten till stallet (har inte hunnit skotta där än), det gick hur bra som helst.
Sen körde jag en tur till Linnebäck, på E18 upplevde jag den lite svajig och lite dånig i kupén.
Att den kändes lite svajig beror nog på att det är en crossover (dvs lite högre) och dånigheten kan ju bero lite på däcken, det var dock inte dubbade däck som satt på...
Det jag även skulle provat var en tur med transporten, men det är så bökigt att backa den på plats nu när det är så mycket snö så jag skippade det, det kanske hinns med innan ett ev. köp.
Nu har jag iallafall provkört och fått en brochyr, alltid en början...

Efter provturen åkte jag till Systemet och köpte öl åt Jerry, djurgår'n har ju vunnit de senaste matcherna då han druckit Red Stripe öl, så då är det bäst att han fortsätter med det den avgörande matchen oxå.

Sen åkte jag till Immetorp och hälsade på Systeryster, Jocke och lilla Benjamin, han va lika liten idag oxå.

Nu väntar jag på att Jerry ska komma hem från jobbet, då ska vi åka till Valåsen och fika lite.

I eftermiddag så är det som vanligt aktivering av hästar på schemat, har just varit ute och tagit av dom täckena i hagen, det uppskattades i det härliga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar