onsdag 2 mars 2011

Bilder och nervositet...

Har fått lite bilder på när Alexander var liten.
Oj vad han ser annorlunda ut.
Alexander och hans mamma Alison.
Alexander och hans syster Abigail.
Augusti 2007.
Alexander och Primör Juni 2007.

Usch vad jag börjar bli nervös inför lördagens utställning.
Är inte nervös för själva utställningen för den få gå som den vill, jag vet ju att jag har de finaste och goaste hästarna oavsett vad domaren tycker.
Nej jag är nervös för allt runt omkring, transporteringen dit, kommer de stå snällt i transporten och vänta mellan klasserna, kommer de uppföra sig ute bland de andra hästarna ???
Finns inte så mycket mer jag kan förbereda så det är bara att bita ihop och hoppas på det bästa.

Igår blev Topia duschad och shamponerad med mitt dyra Paul Mitchell shampo, oj vad mjuk och gosig hon blev i pälsen, försökte föna den torr men det var ett evighets jobb, tog 15 min bara att torka manen.
Tror hon tyckte det var lite skönt för hon stod still jättelänge, vilket hon inte gjort på hela kvällen.

Idag ska jag dela manen på Alexander, shetlandsponnyer ska ha manen på båda sidor av halsen och russen ska ha all man på en sida.
Förra gången delade jag manen dagen innan, vilket resulterade i att när jag tog ut toffsarna så åkte den tillbaks på ena sidan nästan på en gång...
Stackars Conda får inte mycket aktivering denna vecka, men lite gos och pälsryckning blir det iallafall på kvällarna, oj vad hon fäller!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker han är så olik sig.
    Har har så långa ben, varit har dom tagit vägen?
    Kan det har nåt med tjocka magen att göra tro...

    SvaraRadera
  2. haha kan ligga nåt i det ;)

    SvaraRadera