måndag 11 oktober 2010

Hemme igen!

Då var man hemma igen efter en liten minisemester.
I lördags kväll åkte jag och systeryster ner till Lysekil och hälsade på mamma, därifrån fortsatte vi på söndagen vidare till Varberg.
Där väntade ansiktsbehandlingar med massage och efterföljande spabad på Varbergs stadshotell, väldigt skönt och avslappnande.
På kvällen gick vi till en Thai restaurang( det enda som var öppet en söndag klockan åtta) och åt oxfilé med pommes och bearnaise, det var gott som vanligt (undrar om man som restaurang kan misslyckas med en sån rätt?).
Imorse ringde klockan 06.05, då skulle det bära iväg mot resans höjpunkt nämligen Gekås i Ullared.
08.05 svängde vi in på parkeringens 1.a parkett, hämtade vagnar och gick in.
Till en början var det inte alls mycket folk men framåt lunch började det fylla på rejält.
Blev som vanligt mycket dyrare än vad jag tänkt mig, men man får tänka på vad allt skulle kostat här hemma, även om man då inte köpt allt på en gång.
Köpte tex b-vitamin och linfröolja till hästarna för 750kr, men då räcker ju det hela vintern. Leksaker för minst lika mycket, men då vankas ju både födelsedagar och julafton.
Har inte riktigt bestämt mig för vilket som är det bästa köpet än, lägger ut en bild när jag bestämmer mig.
Nej nu ska jag krypa till kojs, ska ju upp tidigt imorgon då jag jobbar dagskift igen...

Tack snälla syster för en superbra födelsedagspresent!

1 kommentar: