söndag 18 december 2011

Tysta leken...


Jerry jobbar natt den här helgen, det innebär att han sover på dagarna och att jag måste försöka vara lite tyst här i huset.
Det är så himla konstigt att jag bara för att jag inte kan känner att jag MÅSTE dammsuga, eller inser oj vilken tvätthög vi har, eller vad kul det vore att baka lite, men nej det får vänta till nattskiften är över...

Igår tog jag mig en tågtur till mormor i Sthlm, då fick Jerry sova i ett tyst hus här hemma hur länge han ville.
Tågtiderna var perfekta tycker jag, åkte 09.45 så då han jag fixa allt med hästarna innan.
Sen åkte jag hem 18.21 och var hemma igen 20.14. Så himla mycket bekvämare oxå att åka x2000 (eller SJ snabbtåg som det numera heter) än vanligt inter city tåg.
303 kr betalade jag tur och retur, och tåget höll tiderna båda dit och hem, BRA jobbat SJ !
Min bitterhet sen senaste tågresan (då vi stod still i 3 timmar) börjar försvinna...

Jerry sover nu oxå, så jag ska klä på mig och gå ut så jag inte väcker honom.
Det jag har på att göra listan är:
Köra Topia och kanske Alexander om det inte är för halt.
Kort promenad med Conda.
Mocka och sladda sandhagen.
Vältra skogshagen.
Byta däck på transporten.
Tömma höloftet på skräphö.

Ska bli spännande att se om jag hinner/orkar allt.

1 kommentar:

  1. men käre Jerry stoppa in öronproppar..här diskas de, leks, tvättas för fullt oavsett om ngn jobbat natt;)

    SvaraRadera