onsdag 21 december 2011

Missflyt...

Igår var en dag som gick lite knackigt kan man säga.

Jag hade ju bokat tid för Conda på kliniken i Karlstad 20.00.
Jerry skulle därför byta däck på transporten på förmiddagen, det resulterade i att han fick ryggskott…
Stackarn har aldrig sett han ha så ont förut.
Som tur var har vi ju världens bästa grannar så Carita ställde upp och följde med.
Conda gick direkt in i transporten den här gången också, duktig häst!
Carita och jag lastade in oss i bilen och skulle åka iväg, försöker starta och allt blir bara svart, batteriet var heldött…

Fick springa upp till garaget och hämta ett annat batteri och startkablar, det funkade inte, fick springa upp igen och hämta s60’n, kopplade startkablarna igen men inget hände, bytte tillslut till ett par andra startkablar och då startade den!
19.15 kom vi alltså äntligen iväg, väglaget var uselt så det gick knappt köra i 80, men 60 min senare var vi på plats i Karlstad och som tur var hade veterinären andra patienter så han stod inte och väntade på oss…

Skrittade och travade med Conda i gången samt provade att böja båda knäna, ingen hästa syns när hon skrittar/travar men hon protesterar väldigt när knäna ska böjas. Tillståndet är allså oförändrat sen sist och troligtvis kommer inte bli bättre heller.
Fick iallfall både cortison & hyaluronsprutor (tuppkam) i båda knäna (övre carpalled), kanske kan det lindra symptomen något en tid framöver.
Någon ”riktig” ridning kommer hon aldrig mer att hålla för, men en skrittur och lite trav i skogen då och då ska inte vara några problem enligt veterinären, det duger gott åt mig…

Lastningen hem gick också hyffsat bra, gick på sidan av rampen en gång sen rakt in, tänk att hon blivit så lättlastad på gamla dar…
Bilen startade direkt så batteriet hade laddat upp sig på ditresan.
Vägen hem var bitvis mindre rolig att köra, mellan Karlstad och Kristinehamn snöande det vrålmycket, såg ingenting och kunde köra i max 40-50.
Tillslut kom vi iallfall hem, då var klockan närmare 22, då var det bara för mig att förbereda morgondagen med hönätspackning osv.
Tillslut blev allt klart och vid 23.30 hade jag äntligen kommit i säng.
Gissa om jag var trött imorse…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar