måndag 9 maj 2011

Härliga sommardagar!

Så var ännu en helg slut, de är verkligen alldeles för korta nu när vädret är så somrigt!

I lördags åkte jag och mamma på spa i Loka, jag fick en aroma wrap detox inpackning, massage och ansiktsbehandling, välbehövligt och ganska skönt…
På kvällen bjöds det på grillat hos systeryster med fam.
Och denna gång bytte jag faktiskt blöja på Benjamin helt själv, kissblöja iofs men ändå…

Igår tog jag och Conda en förmiddagstur tillsammans med Carita och Anita, en hel timmes skritt blev det, nyttigt för gamla Conda och då han ryttarna babbla om mycket smått o gott…

På kvällen promenerade jag och Topia upp till travstallet och lånade en sulky som vi körde en tur med.
Vilken skillnad det är, som att åka Rolls Royce (vilket jag iofs aldrig gjort) och Topia sprang jättefint med öronen fram hela tiden.
Nu måste jag verkligen lägga prio på att hitta en sån vagn till henne, tänk vad många mysiga körturer vi kan åka ut på i sommar då…

Har ju skrivt tidigare att saker ibland tar lite tid för mig och min kära sambo, typ bilbyte, renoveringar och semesterplaner.
Men nu har det äntligen skett ett framsteg, vi ska åka till KRETA den 30:e augusti.
Fick ett erbjudande i fredags som jag inte kunde motstå, så nu är det bokat o klart, det var ju bara 3 år sen vi var iväg sist…









4 kommentarer:

  1. Åh så härligt och vad skönt att veta när o vart man ska åka. det vet inte vi men nån stans blir de iallafall.

    SvaraRadera
  2. Å vad kul med en kommentar!
    Är väldigt dåligt med såna tycker jag...

    Anmäl dig till fritidsresors fredagsraketpå deras hemsida, då får man erbjudanden på resor till bra pris varannan fredag.
    Jag betalade totalt 6200 kr för oss båda...

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag är avundsjuk!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset, ska kolla de, det var väldigt billigt, gött då har man mer fickpengar ; ), Vi var ju där för 2 år sen härligt

    SvaraRadera