onsdag 25 maj 2011

Amplar och Kastanjer.

Jo då var det väl dags för lite uppdatering igen…

I söndags kväll planterade jag blommorna i de nya amplarna, bilderna har jag ju redan visat.
Kunde inte bestämma mig för vilken ampelsort jag ville ha så jag köpte 3 st av varje, väl hemma så bestämde jag mig för att den var ampeln i nät jag ville ha på båda stolparna så i måndags bar det iväg till Marieberg igen för att byta, då visade det sig att jag fått betala för 6 st korgamplar och 3 st nätamplar, tyckte ju att det blev dyrt men det blir det ju alltid när jag handlar…
Tur att det var korgamplarna jag ville lämna tillbaks så felet upptäcktes och att kassörskan var så snäll och trodde på mig när jag sa att jag bara köpt 3 från början.
Nu fick jag hursomhelst med mig 3 nya nätamplar och pengar med mig hem.
Dom planterar jag när vi fixar iordning altanen, har ju inte ens fått fram möblerna än…

Hästarna har vilat denna vecka, Conda för att det blåser så mycket, Topia för jag haft PMS och Alexander för att han är opigg och halt. Har 3 olika teorier om detta, antingen är han liljekonvaljförgiftad, det fattas oroväckande mycket liljekonvaljer i skogshagen, eller så har han fått fång, blev en hel del gräsätande i lördags på kursen eller så har han ont i hovarna efter söndagens verkning. Jag tror och hoppas på det sistnämnda och håller tummarna att han ska bli bättre tills på lördag så vi kan åka på utställningen, ömmar han minsta lilla så stannar vi hemma.

Conda och Topia fick nya skor imorse, Topia är en riktigt liten surkärring och blir helt tokig när hon inte får som hon vill. Bad om hjälp med att få kastanjerna bortklippta på frambenen då de är så hårda så jag inte kan ta bort dom själv, vet inte vad Topia trodde vi skulle göra egentligen för hon blev som sagt jättearg, gick från sida till sida slängde med huvet och slog med frambenen, man kan ju inte annat än att skratta åt henne…
Nåt som är lite lustigt med henne är att hon har inga kastanjer på bakbenen, inte ens pyttesmå, det trodde jag alla hästar hade. (Kastanj är den där grå pluppen som sitter vid knät på insidan av benet).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar