måndag 19 april 2010


Så har ännu en helg passerat alldeles för snabbt.
I fredags hade vi utflyttingsfest på jobbet, jag visste att jag skulle vara med shettisarna i ridhuset kl.11 på lördag fm, hade även lovat min snälla granne C att jag skulle köra för hon har skadat benet.
Men oj vad jag glömde bort det under fredagskvällen, min plan var att sluta dricka och åka hem vid midnatt, men när jag för första gången under kvällen tog reda på vad klockan var så var den 01.50. Ringde Jerry som kom och hämtade mig på en gång.
Gick upp och släppte ut hästarna vid 06.30, mådde oförskämt bra och tänkte att det blir inga problem att köra om 4 timmar. Men när jag vaknade igen vid 10 kändes allt inte så bra längre…
Slutade med att Jerry fick agera chaufför och följa med till ridhuset, väl där så mådde jag prima igen och kunde springa med hästarna utan problem… Synd att jag glömde ta kort på när de hoppade, de tyckte det var jättekul och var jätteduktiga.
Väl hemma igen så blev det många timmar på soffan för mig, medans Jerry åkte på Bröllopsfest i Kumla.
På söndag fm åkte vi till Valåsen och fikade och lekte med Alice & Lowa.
På em blev det städ, tvätt och mer fika…
Gick ett varv med Topia på ridbanan på kvällen, hon verkar inte ha speciellt ont längre och det är ju bra, ska till Strömsholm på torsdag igen, hoppas hon är tillräckligt frisk för att få gå ut i hagen efter det…
Är så synd om henne att stå inne nu när vädret är så fint + att jag är välidt trött på att mocka hennes kutterspånbox 2-3 ggr om dagen, förstår inte folk som strör med kutterspån frivilligt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar