torsdag 29 april 2010

Bortgjord igen...

I höstas gick halvljuset på v50'n sönder, jag köpte en ny lampa men insåg snabbt att det var alldeles för trångt för mig för att komma åt o byta. Åkte istället till "min" verkstad för att få hjälp, de flinade lite åt mig och visade att man skulle släppa en spärr så lossnade hela lyktan och lampan blev helt plötsligt jättelätt att byta.

Igår när vi åkte hem från Örebro så slutade vänster vindrutetorkare att fungera, det var väldigt dumt eftersom Jerry ska ha den till Orust imorgonbitti (bilen alltså inte vindrutetorkaren).

Åkte till verksta'n på frukostrasten och förklarade mitt problem och att det behövde åtgärdas på en gång så de fick ta delar från skroten om det inte gick att få tag på nya.
De tog med en skiftnyckel, gick ut öppnade huven, tog bort en plastplupp skruvade åt en mutter, satte tillbaks pluppen och vips så fungerade torkaren igen.
Där fick jag stå o känna mig dum IGEN...
Tur att jag är stamkund så de vet att jag ibland har riktiga fel på bilen oxå...

Imorgon åker Jerry & co på golftripp, förra året överraskade jag honom med att ha målat om sovrummet när han kom hem, i år har jag inga såna planer...
Kanske kan jag städa lite om jag får väldigt långtråkigt...

Nästa ridlektion är på torsdag 19.10 spännande...

1 kommentar:

  1. sääg till om du får långtråkigt du får mer än gärna låna barnen=)hehehe...

    SvaraRadera