fredag 2 oktober 2009

Hej!

Nu har det varit dålig uppdatering igen.

I måndags var vi iväg och köpte brädor till altanstaketet, det blev obehandlade plankor 70*22 så resten av veckans kvällar har gått åt till att måla.
Färgen stog slut i onsdags så jag begav mig till färgaffären, i vanliga fall brukas min systers kille som är målare köpa färg åt oss då han har lite rabatt.
Men eftersom jag ville ha färgen snabbt åkte jag själv denna gång, trodde inte det skulle skilja så många kronor på priset.
Men det var sista gången jag handlar färg i den butiken, herregud vilken vresig kärring, allt jag sa ifrågasatte hon och allt var jättebesvärligt.
Hade jag inte redan börjat måla plankorna med den här färgsorten och var tvungen att ha samma nu igen så hade jag sagt några väl valda ord till tanten och åkte till nåt annat ställe.
Och burken var nu 230kr dyrare än när vi köpte den sist, helt omotiverat tycker jag.
Nu ska vi iallafall försöka få upp staketet i helgen, hoppas det blir bra.

Imorse klev jag upp 05.30. Skulle släppa ut travhästarna innan jobbet, det är ju 21 st så jag tänkte om jag är där till 06.00 så har jag två timmar på mig (börjar ju 08.00 jämna veckor).
Men det gick mycket snabbare än jag trodde 06.40 var jag hemma igen och släppte ut mina egna.
Kom till jobbet 07.10 vilket är det tidigaste på hela veckan.

Har satt upp staketet i sommarhagen igen, men nu när det är så kallt på nätterna så kan hästarna inte gå där förrens på eftermiddagarna.
Frostgräs är farligt för hästar, i allafall tål inte mina det...

Björnen har inte setts till på hela veckan, har däremot sett en hel del rådjur, det tar jag som ett teckan på att björnen är långt borta...

Nej nu måste jag jobba lite, käns inge bra att skriva på arbetstid, men annars blir det ju aldrig gjort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar