onsdag 28 oktober 2009

Arbetsdag!

Det här måste nog vara en av världens tråkigaste bloggar, men det händer inte så mycket om dagarna just nu så det finns inte så mycket att skriva om…

På söndag däremot har jag ”bjudit” in Jerrys mor och bror med familjer till arbetsdag utomhus.
Är en hel del som behöver göras innan vintern och det känns som det går i slow motion när vi håller på med det själva.
Vet inte om jag törs skriva här vad som ska göras för då orkar väl ingen komma, men jag gör det ändå…
Det är virke sen altanbygget som ska bäras upp på loftet, sätta dit de sista plankorna på nederdelen av altanen, byta sista delen av trappstaketet samt räckena, äppelträdet ska klippas, buskarna vid vägen och soptunnan grävas upp, lägga igen dammen, hängrännorna rensas och riktas, grus ska köras ut på sidan av stallet så transporten kan flytta hem igen, byta stolpar i trekantshagen framför stallet, fixa lunchgrinden och köra ut grus i hagen på gärdet, samt bygga en spånficka och ösa in 3 m3 spån på magasinet.
Finns lite till men det får vi se om det hinns med, blir överlycklig om vi hinner det jag skrivit.
Om någon som läser detta inte har nåt att göra på söndag så vet ni ju vart ni kan åka…

Ha dé gott!

2 kommentarer:

  1. Ååå va synd just på söndag kan jag inte ;=)

    Skämt åsido, hade jag haft vägarna förbi hade jag gärna hjälpt er, känner på mig att du o Jerry kan få t.o.m. en höst-arbetsdag att bli rolig! Lycka till o arméns tejp är bra till att förebygga skavsår :=)

    Kram på er!

    /Sofia

    SvaraRadera
  2. vi kommer=) ser fram emot de =)

    SvaraRadera