fredag 12 april 2013

Tokigt...

Igår stannade jag till hos lilla Benji på väg hem från jobbet, hade nämligen hittat den här fina grillen med tillbehör på CityGross som jag bara var tvungen att köpa.

Vi byggde ihop grillen och lekte med den en stund sen satte vi oss i soffan för att kolla på Byggare Bob.

Efter halva filmen hostar Benji till och helt plötsligt kommer en kaskad av spyor, springer  med honom till badrummet men hinner inte fram utan det blir spyor överallt.

Stackars lilla Benji och stackas kräkmagade moster som fick spyor över hela sig…

Blev en dusch för Benji och ett klädbyte för mig innan hemfärd, fick en rapport senare på kvällen att allt var ok med lillen och att han inte kräkts ngt mer, det var ju skönt för då var det nog ingen kräksjukabacill utan bara lite mat eller dryck som satt sig på tvären och inte ville vara kvar i magen…

 

När jag kom hem parkerade jag som vanligt bilen(s60’n) framför garaget och låste (med knappen på nyckeln). När jag skulle åka till jobbet imorse så gick det inte att låsa upp bilen men knappen på nyckeln, trodde då att batteriet i nyckeln var dåligt så jag gick o hämtade reservnyckeln istället , men den funkade inte heller. Då provade jag istället att låsa upp dörren på det gamla vanliga viset men vad tror ni hände då, larmet gick igång så klart och inte gick det att slå av för det gör man ju med knapparna på nyckeln. Oj vad irriterad jag blev, gick in och hämtade nycklarna till v50’n istället, slängde s60 nycklarna på golvet o skrek till Jerry att jag hatar bilar o sen åkte jag till jobbet.

Lämnade en yrvaken Jerry i hallen med en tjutande s’60 på uppfarten, stackaren…

 

Men jag blir så irriterad, vi lägger ut tiotusentals kronor på skötsel av de där jäkla bilarna varje år (originalservice, reparationer, däck, fälgar, biltvätt, rekond mm) ÄNDÅ funkar de inte som de ska…

Börjar fundera på om vi kör fel bilmärke…

 

2 kommentarer:

  1. Korven kanske inte blev helt genom grillat med nya grillen. :-)
    Prova med att göra en ”norsk reset” på S60n!?

    SvaraRadera
  2. Är så lättad över att det inte var magsjuka!
    Dina kläder är klara för avhämtning, eller leverans :)
    Och stackars Jerry!!

    SvaraRadera