måndag 8 april 2013

Resultat!

Här kommer den fullständiga resultatlistan från helgens tävling i Bro.

Anledningen till att vi hamnade så långt efter i Precisionklasserna denna gång var att från starten (där tiden startade) fram till första hindret var vi tvungna att passera publiken vilket Alexander var mycket tveksam till o stannade flera gånger men tillslut gick han förbi och vi kunde börja rejsa.

Det som är lite synd på RKS tävlingar är att man aldrig får provköra inne på banan, utan framkörningen är utomhus och sen slussas man in i ridhuset och då är det start direkt som gäller.

Det var annars en väldigt kul bana med hela 18 portar fördelat på hela ridhuset, med det var inte lika kul när det visade sig att tömkörningen gick på exakt samma bana, jag hade andnöd efter halva banan men det vara bara att bita ihop.

Handlerhoppningen gick jättebra och att vi inte hade bättre tid när berodde helt på mig, fick bromsa Alexander flera gånger då jag inte hann med, jag måste helt enkelt träna upp min kondis.

Stoltast är jag nog över att vi klarade alla hinder felfritt utom däcket i Agilityn, jag vet ju att vi inte klarar däcket så jag gick förbi det direkt och fick därför 4 fel och 5 sek tidstillägg…

 

 

 

Resultat RKS Håtuna 6 April 2013

 

Klass 10 B Körd Precision (3 Placerade)

 

1:a Linn Wallberg – Cornelia 1.38.62

2:a Karolin Johnsson – Upplandas Alice 1.54.45

3:a Lisa Jälmeförs – Bradstone Touch 2.13.43

4:a Jannica Eriksson – Alexander 2.31.10

Marlene Jota – Dumle – utgår

 

Klass 12B Tömkörd Precision (1 Placerad)

 

1:a Karoline Johansson – Upplandas Alice 1.37.64

2:a Linn Wallberg – Cornelia 1.45.18

3:a Jannica Eriksson – Alexander 2.10.46

 

Klass 19C Handlerhoppning vuxen (3 Placerade)

 

1:a Karoline Johansson – Upplandas Alice 51.45

2:a Linn Wallberg – Cornelia 56.64

3:a Jannica Eriksson – Alexander 59.61

4:a Lisa Jälmefors – Bradstone Touch 1.17.59

5:a Sussi Andersson – Xena 1.19.58

 

Klass 15 Agility vuxen (3 Placerade)

 

1:a Linn Wallberg – Cornelia 1.05.31

2:a Karoline Johansson – Upplandas Alice 1.34.56

3:a Jannica Eriksson – Alexander 1.38.68 4 fel

4:a Lisa Jälmefors – Bradstone Touch 1.36.06 8 fel

5:a Lisa Jälmefors – Xena 2.45.21 16 fel

1 kommentar:

  1. Grattis till de fina placeringarna.
    Ni är så duktiga båda två

    SvaraRadera