onsdag 20 mars 2013

Tävling!

På annandag påsk är det brukstävlingar i Ludvika.

Jag har slagit till på stort och anmält både Alexander och Utopia, ska bli så kul att även få starta tävling med Utopia, jag tror att hon kommer tycka det är kul.

Topias vagn kan jag hänga bakpå transporten, måste bara köpa lite smidigare spännband. Alexanders vagn trodde jag att jag skulle få in i bagaget om jag skruvade bort skaklarna, men se det gick inte för det för det fattades en centimeter på bredden för att det skulle gå in, RETLIGT !!!

Nu går jag o funderar på om det kanske går att fixa någon lösning så att hans vagn kan hänga fram på transporten istället, tror det skulle kunna funka men jag får klura lite till, kommer i såna fall se väldigt tajkon ut men det bjuder jag på, får inte glömma att ta bilder…

 

Klasserna vi ska starta i är:

Tömkörd precision (bana med 60 cm breda portar av koner med bollar på som inte få ramla ner) Bedömning A:0 (minst fel och snabbast tid vinner)

Tömkörd precision poängjakt, man har 2 minuter på sig att hinna igenom så många hinder som möjligt, varje hinder är värda ett visst antal poäng. Flest poäng vinner.

Körd precision (samma som tömkörda precisionen fast portarna är vagnens bredd + 30 cm) Bedömning A:0 (minst fel och snabbast tid vinner)

Körd poängjakt = samma som den tömkörda poängjakten, fast med bredare portar.

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar