onsdag 27 mars 2013

Inte bara renovering...

Igår hade jag en helkväll med hästarna.

Började vid 17.30 tiden med en körtur med Alexander tillsammans med Carita och Dimma, vi körde ända till Äspedalen o tillbaks (hela 4 km). Det är ungefär dubbelt så långt som vår vanliga runda plus att Alexander fick kämpa lite för att hålla samma fart som Dimma, så för första gången sen jag började köra honom var han svettig när vi kom tillbaks…

Skyndade mig sen ut med Topia och jag hann faktiskt köra hela rundan innan det blev helmörkt, visst lite skymning var det ju men det var inga problem att se vart vi skulle, skönt att det äntligen börjar bli ljust länge. Topia var jättepigg och skrittade jättefort med öronen framåt hela tiden, är så himla kul att köra henne då!

Sist ut blev Conda , med henne gick jag en promenad på ca 2,2 km tog träns med tyglar o tänkte att jag kunde hoppa upp o rida en bit om hon var lugn, men det var inte att tänka på, hon var inte stökig på något vis men jättepigg o glad o skrittade jättefort med öronen framåt hela vägen, jag hade fullt sjå att hänga med. Tror hon är lite trött på att bara gå i hagen, ska verkligen försöka komma ut på promenader med henne oftare.

När jag sen var klar med alla stallsysslor var det bara att gå in o hoppa i duschen och sen direkt i säng, behöver väl inte skriva att jag somnade direkt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar