måndag 21 januari 2013

Helg = Vila ???

Nej inte om man bor på landet tydligen…

 

Lördagen började med en tur till tippen, när vi kom tillbaks fixade jag stallet och körde både Alexander och Topia, hade även tänkt gå ut med Conda men jag var som en istapp när jag kom tillbaks efter den andra körturen, så jag fick istället springa upp till huset och hoppa i duschen för att få tillbaks värmen i kroppen. När det var gjort så bar det iväg till ICA för storhandling, när vi kom hem blev det matlagning och ätning och sen var det dags att gå ut i stallet igen för att natta hästarna.

 

Söndag morgon ringde klockan mobilalarmet 06.00 jag gick ner till stallet och släppte ut hästarna, gick aldrig in igen och lade mig som jag brukar göra utan jag körde igång med stallsysslorna direkt. Mockade boxarna och hagen på framsidan, sen städade jag bort allt ”höbös” på loftet, vid lunch åkte vi iväg och hämtade ett lass höbalar (85 st) i Äspedalen, slängde sen upp dom och staplade fint på det nystädade loftet. När det var klart gick vi in och lagade matlådor inför jobbveckan, vi fick ihop hela 6st, skönt att inte behöva laga igen förrent på onsdag. När disken var klar snyggade vi till oss och åkte iväg till Degerfors för att få söndagsmidag. Från Degerfors fortsatte vi sen till Gaterud i Åtorp för att hämta ett lass hösilagebalar till Conda. 21.20 var vi åter hemma och då var det dags att plocka in och natta hästarna och sen direkt in och natta oss själva, behöver jag skriva att jag somnade direkt…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar