måndag 26 november 2012

Barnhelg!

I helgen har vi varit barnvakt åt lilla Benjamin.

Han kom vid 12 tiden i lördags och innan det hade jag varit så duktig och mockat både stallet och hagen, fixat allt hö + vatten samt kört både Alexander och Topia. Jag var alltså mycket förberedd för att vakta barnet. Vi började med lite lunch och efter det en middagslur, jag passade också på att slumra lite då jag varit vaken sen tidigt. Efter middagsluren åkte vi på adventsfika i granbergsdal, gott tyckte Benjamin och åt massa pepparkakor. När vi kom hem blev mera lek, en bajsblöja och lite kvällsmat, sen somnade han gott vid 21.30 tiden.
Jag o Jerry var också lite trötta så vi gick och lade oss bara någon timme senare, och tur var väl det för 03.00 vaknade Benji och tyckte att han sovit färdigt...
Vi gick upp gav välling och hoppades att han snart skulle somna om, men det gjorde han inte förrens vid 05.00 och då sov han till 07.20.

Då gick vi upp och jag släppte ut hästarna, när vi sen hade klätt på oss och ätit frukost gick vi ut och åkte lite häst och vagn. Alexander skötte sig exemplariskt och Benjamin tyckte det var roligt, men roligast var nog när Jerry sprang med vagnen...

1 kommentar: