tisdag 16 oktober 2012

Härlig helg.

Oj vilken härlig helg som just passerat.

 

Började som vanligt med Benjimys i fredags kväll och jag fick även kvällsmat där!

 

I lördags mockade jag hagen framför stallet och Jerry sladdade den med fyrhjulingen medans jag fortsatte att mocka stallet.

Sen hjälptes vi åt att köra grus till ingången på trekantshagen, det är väldigt geggigt i den hagen nu så man får göra vad man kan för att få det lite bättre, tänkt om man ägde ett grustag, då skulle man kunna grusa hur mycket som helst!

Sen bytte Jerry till Vinterhjul på S60’n, så jag kan åka säkert de dagar det är frost …

 

Söndag förmiddag åkte vi till Åtorp o hämtade hösilagebalar. Behöver nog ta mig en funderare angående mitt senaste bilköp, det fungerar inte så bra (läs GÅR INTE) att parkera lastad släpkärra bredvid stallet med bil utan awd, tur vi hade en awd vi kunde låna så grejerna kom på plats.

 

Kanske blir det en Ford Kuga trots allt…

Eftermiddagen spenderades på kalas hon Jerrys mamma i Valåsen, supergott fika som vanligt och jag åt alldeles för mycket.

 

Den här veckan har vi 3 ”happenings” Conda ska få laser på sina knän, Alice fyller år så vi ska på kalas och jag ska försöka sälja hästsaker på loppis i Botorp.

 

Conda är förresten helt ohalt nu, även utan ”dojja” på hoven. Detta utan att hovslagaren varit o tittat på hoven, han var ju bortrest förra veckan när jag ville att han skulle komma, och när han kom hem så var hon ju ohalt så tyckte jag inte han behövde komma, det är ju ändå dags för omskoning om någon vecka så han kan ju titta i hoven då…

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar