onsdag 9 maj 2012

Precisionstömkörning...


Jag har ju anmält Alexander till 3 bruksklasser i samband med utställningen i Malmköping den 26/5.
Då är en av grenarna precisionstömkörning, då är det koner med bollar på toppen utställda på en bana, bredden mellan konerna är 60cm och där ska man alltså styra igenom, river man ner bollen på konen får man felpoäng.

Idag var första gången som vi skulle träna inför denna tävling hemma. Jag ställde ut koner med 60cm mellanrum på en enkel bana, hade bara 8 koner så det blev bara 4 "portar" men det räcker ju när det var första gången.
Klädde på Alexander lämplig utrustning och gick ut på banan, där gick det inte riktigt som jag tänkt mig, Alexander tyckte nämligen att konerna var jätteläskiga, han vägrade gå i närheten av dom, fick bredda dom till 1 meter och då studsade han igenom dom på tvären. Men efter en stunds repeterande gick det bättre så då ställde jag ihop en port till 60 cm igen men då blev han tveksam men tillslut fick jag honom att gå igenom den och då avslutade vi övningen för idag.
Känner just nu att det med tävling kanske inte var en sån bra idé, med vi har ju några dagar till på oss att öva och det är ju bara en kul grej, men viktigast är ju att Alexander tycker det är kul och det tror jag inte att han gjorde idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar