måndag 14 maj 2012

Helgaktiviteter.

Så har ännu en helg passerat, känns som en standardfras jag skriver varje måndag, men det är ju så det är.

I lördags hade jag en slappardag, gick upp och släppte ut hästarna vid 06.30 som vanligt sen gick jag in och lade mig igen och då sov jag ända till 11, det var skönt.
Resten av dagen spenderade jag målandes i gästrummet (fd gröna rummet), men det fick ett hastigt avslut när färgen i burken tog slut och det andra burken jag köpt inte hade samma nyans som den jag redan målat 75% av rummet med...
Blir till att jaga fatt så en likadan färgburk här i Örebro idag efter jobbet så rummet kan bli klart snart!

Igår var det ju så fint väder så hade vi uteaktivitet på schemat. Jerry klippte gräset och jag tvättade klart den andra halvan av altanen med terasstvätten. Sen snickrade jag fler hinderkryss, hande tänkt löshoppa de små senare på kvällen men snickrandet tog all min ork... 32 möstersångningar med sticksågen tog lite energi, men fina kryss blev det!
Ska ta en bild nästa gång vi använder dom.

Lilla Benjamin kom oxå på besök, han tycker hästarna är jättespännande och vill gärna hälsa på dom i hagen, jag är jättestolt över Alexander som tar det så försiktigt med honom.


1 kommentar:

  1. Jag skrattar och blir glad när jag tittar på bilderna moster!

    SvaraRadera